"Klienci muszą wiedzieć, że reprezentujesz coś dla nich ważnego"
howard schultz
Dlaczego car wrapping czyli oklejanie samochodów jest wartościowe dla przedsiębiorcy pisaliśmy już w poprzednich artykułach – (tutaj). Teraz czas na przegląd folii samochodowych dostępnych na rynku. Dlaczego oferta dwóch różnych dostawców może się różnić w cenie nawet o 50% lub więcej? Na jaką folię się zdecydować i kto powinien o tym decydować? Na te i inne pytania odpowiemy w tym artykule.
Do oklejania samochodów używa się wielu rodzajów folii, które różnią się budową a tym samym właściwościami i przeznaczeniem. Podstawowy podział uwzględnia:
Klej kanalikowy z ang. „channel adhesive”w folii to rodzaj kleju, który jest rozprowadzony w formie struktury siatki (pajęczyny) na spodniej powierzchni folii. Podstawową zaletą takiego kleju jest zmniejszenie ryzyka pęcherzy gdyż struktura kanalików pomaga w wyprowadzeniu powietrza spod materiału. Jest to podstawa estetyki i trwałości finalnego aplikowanej folii na oklejany samochód. Inną ważna zaletą jest możliwość repozycjonowania folii, samodzielna aplikacja dużych brytów oraz zwiększona wydajność pracy.
Lakier samochodu najczęściej jest błyszczący, ale folia samochodowa może to zmienić. Ze względu na powierzchnię folii wyróżniamy folie:
Przy tak szerokim dostępnym asortymencie każdy znajdzie dla siebie odpowiedni produkt.
Wybór folii na szyby samochodowe zależy od efektu jaki chcemy osiągnąć. Jeśli zależy nam na kolorowej grafice oraz niezasłanianiu widoku to należy użyć folii OWV (z ang. One Way Vision). Jest to folia perforowana z dziurkami, przez które do wnętrza pojazdu wpada światło, a pasażerom nie jest zabierany widok (folia bardzo często stosowana w oklejaniu pojazdów transportu publicznego).
Szyby samochodowe można również przyciemniać i do tego efektu są dedykowane folie o różnym procencie zaciemnienia. Tutaj jednak uwaga na przepisy kodeksu drogowego.
Odpowiedź brzmi – TAK, choć z pewnymi ograniczeniami. O ile tylne szyby można przyciemniać bez ograniczeń, o tyle szybę przednią i boczne z przodu muszą mieć przepuszczalność światła na poziomie 70%. Przepisy w każdym kraju mogą się różnić.
Podsumowując, wybór i dostępność mediów do oklejania pojazdów jest tak szeroki i różnorodny, że osobie niespecjalizującej się w temacie łatwo się pogubić. Dlatego zawsze dobór odpowiedniej folii samochodowej do oklejania pojazdów należy pozostawić producentom i specjalistom od aplikacji.