Kreujemy reklamę Wspieramy twój biznes

"Klienci muszą wiedzieć, że reprezentujesz coś dla nich ważnego"
howard schultz

projektowanie graficzne reklam Kraków

Projektowanie graficzne

Co zaprojektujemy dla Ciebie?

Zapraszamy do kontaktu każdego, kto potrzebuje stworzyć od postaw swoją markę jak i tych, którzy posiadają Key Visual i potrzebują go przenieść do przestrzeni.

Przez projektowanie graficzne w naszej firmie rozumiemy:

  • projekt logotypu (znaku graficznego firmy) wraz z ustaleniem kolorystyki, typografii i innych niezbędnych elementów znajdujących się w brand booku oraz drobnych materiałów marketingowych;
  • projekt grafiki na samochody osobowe i ciężarowe, foodtrucki, pojazdy specjalistyczne;
  • projekt kasetonów reklamowych z pleksi, frezowanych, napinanych;
  • projekt liter przestrzennych 3d podświetlanych;
  • projekt szyldów, tablic, tabliczek (na budynkach i wolnostojących);
  • projekt pylonów informacyjno-kierunkowych;
  • projekt dekoracji ściennych (fototapet, filcu, sklejki, pleksi).

Dzięki własnej produkcji reklam oraz szerokiemu parkowi maszynowemu dokładnie wiemy jak zaprojektować, aby elementy z monitora przenieść do rzeczywistości bez zbędnych uproszczeń.

Co oznacza dobry projekt graficzny?

Projekty graficzne reklam oraz innych elementów i przestrzeni mają wiele cech, które przyczyniają się do ich efektywności i atrakcyjności. Oto kilka z nich, które bierzemy pod uwagę podczas tworzenia grafiki:

1. Cel i komunikacja

  • klarowność celu: Projekt powinien mieć jasno określony cel, np. informacyjny, promocyjny czy edukacyjny. To pierwsze pytanie jakie zadajemy Klientowi.
  • skuteczna komunikacja: Grafika powinna przekazywać informacje w sposób zrozumiały i efektywny.

2. Estetyka i design

  • estetyka: Grafika powinna być estetycznie przyjemna i dopasowana do swojego kontekstu.
  • zrównoważony design: Zbalansowany layout, proporcje, kolory i typografia są kluczowe dla atrakcyjnego wyglądu projektowanego elementu reklamowego.

3. Kreatywność i innowacyjność

  • oryginalność: Unikalny projekt będzie przyciągał uwagę i wyróżniał się spośród innych. Kopiowanie treści czy grafik nie dość, że jest niedozwolone to osłabia wizerunek.
  • innowacyjność: Nowatorskie podejście do rozwiązania problemu graficznego może sprawić, że będzie on lepiej pamiętany.

4. Zrozumienie odbiorcy

  • docelowa grupa odbiorców: Projekt powinien być dostosowany do oczekiwań i potrzeb grupy, do której jest skierowany.
  • emocjonalne oddziaływanie: Grafika może wywoływać emocje, co często jest kluczowe dla skutecznej komunikacji.

5. Funkcjonalność i użyteczność

  • intuicyjność: Jeśli projekt ma elementy interaktywne, powinny być łatwe do zrozumienia i obsługi.
  • zastosowanie praktyczne: Projekt graficzny powinien spełniać swoje zadanie skutecznie i praktycznie.

6. Konsystencja marki

  • zgodność z brandingiem: Każda zaprojektowana grafika musi być zgodna z Key Visualem, dzięki temu budujemy markę, a wszystkie materiały reklamowe są ze sobą spójne.

7. Dopasowanie do medium

  • odpowiednie rozmiary i formaty: Grafika bezwzględnie musi być dopasowana do medium. Inaczej zaprojektujemy elementy strony internetowej a inaczej reklamę na samochodzie pomimo, że będą zawierać spójne ze sobą treści. Grafik pracujący w firmie produkcyjnej ma największe doświadczenie i wiedzę, jak idealnie przenieść pracę z monitora do rzeczywistości bez zbędnych uproszczeń.
  • optymalizacja: W przypadku grafiki online, ważne jest, aby była zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania. Dla grafik drukowanych pod kątem wykorzystania medium i minimalizacji odpadu.

8. Czytelność i hierarchia informacji

  • czytelność tekstu: Tekst zawsze musi być czytelny, zarówno pod względem czcionki, jak i kontrastu.
  • hierarchia informacji: Ważne elementy powinny być wyróżnione, a hierarchia informacji powinna być jasna.

Pamiętaj, że powyższe cechy są ogólne i mogą się różnić w zależności od konkretnego projektu, branży i kontekstu. Warto również śledzić zmieniające się trendy i preferencje odbiorców, aby projekt był aktualny i atrakcyjny.

Narzędzia do tworzenia projektów graficznych

Każdy projekt graficzny powstaje na komputerze, na którym wymagane jest odpowiednie oprogramowanie. Istnieje wiele narzędzi do projektowania graficznego, które dla profesjonalistów dostępne są odpłatnie. Wybór konkretnego zależy od indywidualnych potrzeb i zakresu pracy a także poziomu doświadczenia. Na innym programie będzie pracował architekt wnętrz a na innym grafik DTP pracujący w drukarni wielkoformatowej.

Oto kilka przykładowych narzędzi do projektowania graficznego reklam, obiektów, przestrzeni:

1. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign;

2. CorelDRAW;

3. AutoCAD;

4. darmowe do użytku prywatnego typu: Canva, Inkscape czy Gimp.

Należy pamiętać, że praca grafika w firmie produkującej oznakowanie firm to nie tylko kreacja nowej reklamy to również przygotowanie plików do poszczególnych etapów produkcyjnych. Inaczej eksportujemy plik do druku na drukarkę wielkoformatową (pliki JPG, TIFF), a inaczej na pliki na frezarkę CNC (pliki DXF).

Komunikacja z Klientem podstawą sukcesu

Umiejętność słuchania i zrozumienia potrzeb Klienta oraz dostosowanie projektów do oczekiwań odbiorcy to jedne z podstawowych cech jakie powinni posiadać graficy komputerowi czy architekci. Myślenie „poza schematem”, kreatywność czy rozumienie zasad designu są niezbędne w takiej pracy.

Jesteśmy zawsze na bieżąco z nowinkami technicznymi, codziennie uczymy się pomimo kilkunastoletniego doświadczenia w branży reklamowej.

Przykładowe zrealizowane projekty graficzne dla firm

Jeśli masz poświęcić 10 godzin na tworzenie ogłoszenia, to 9 z nich poświęć na opracowanie nagłówka
Jay Conrad Levinson

Nasi klienci