Kreujemy reklamę Wspieramy twój biznes

"Klienci muszą wiedzieć, że reprezentujesz coś dla nich ważnego"
howard schultz

Co to jest baner reklamowy? Definicja, charakterystyka, dobry projekt,

Co to jest baner reklamowy? Definicja, charakterystyka, dobry projekt

Baner reklamowy to jedno z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w reklamie zarówno tradycyjnej jak i cyfrowej. Forma, która ma na celu przyciągnięcie uwagi i przekazanie określonego komunikatu marketingowego.

Definicja outdoorowego banera reklamowego

Baner reklamowy (outdoor banner) to rodzaj reklamy wizualnej przeznaczonej do użytku na zewnątrz w przestrzeni publicznej. Jest to zadrukowany materiał reklamowy wykonany z trwałych i odpornych na warunki atmosferyczne materiałów, takich jak winyl, siatka mesh, czy tkanina poliestrowa. Grafika składa się zazwyczaj z logotypu, tekstu, obrazu czy stron internetowych i mediów społecznościowych. Banery promują przedsiębiorstwo, markę, produkt, usługę ale również wydarzenia. Są często kierunkowskazem wskazującym lokalizację firm.

Cechy charakterystyczne banerów zewnętrznych

  • Duże rozmiary: Zwykle są większe niż reklamy wewnętrzne, aby były widoczne z daleka.
  • Materiał odporny na warunki atmosferyczne: Chroni przed deszczem, wiatrem, promieniowaniem UV i zmiennymi temperaturami.
  • Lokalizacja: Umieszczane na fasadach budynków, ogrodzeniach, słupach, billboardach, przy drogach, czy na specjalnych konstrukcjach reklamowych.
  • Mocowanie: Wyposażone w oczka montażowe, tunele i linki, stelaże lub ramy, aby stabilnie utrzymać je na miejscu.

Banery zewnętrzne są popularne ze względu na ich widoczność, szeroki zasięg i relatywnie niskie koszty produkcji w porównaniu do innych form reklamy outdoorowej.

Czy mniej znaczy więcej – czyli jak dobrze zaprojektować baner?

Projektowanie banera reklamowego zewnętrznego wymaga uwzględnienia kilku kluczowych aspektów, takich jak widoczność, czytelność, trwałość i skuteczność przekazu. Oto kroki, które pomogą zaprojektować efektywny baner reklamowy:

  • Określ cel i grupę docelową – Zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć (np. promocja produktu, informowanie o wydarzeniu, budowanie świadomości marki). Dopasuj treść i design do odbiorców, biorąc pod uwagę ich wiek, zainteresowania czy potrzeby.
  • Wybierz odpowiedni rozmiar – Dopasuj wydruk do miejsca ekspozycji (np. na ogrodzenie, fasadę budynku czy przy drogach). Im większa odległość od widzów, tym większy powinien być baner.
  • Wybierz odpowiedni materiałWinyl: Uniwersalny, trwały, odporny na warunki atmosferyczne. Siatka mesh: Lżejszy, przepuszczający wiatr, idealny na duże powierzchnie. Tkanina poliestrowa: Elegancki wygląd, ale mniej odporna na długotrwałe użytkowanie.
  • Zaprojektuj czytelny układ graficzny – Najważniejszy komunikat (np. hasło reklamowe, oferta) umieść na środku lub w górnej części. Dodatkowe informacje (np. adres, telefon) w dolnej części. Unikaj nadmiaru tekstu i elementów graficznych, w przypadku banerów zewnętrznych mniej znaczy więcej. Zachęć do działania, np. „Zadzwoń!”, „Odwiedź nas!”, „Skorzystaj z promocji!”, „Skręć”.
  • Stosuj odpowiednie kolory i czcionki – Jasne i kontrastowe kolory poprawiają widoczność z daleka. Jednak pamiętaj, aby były one spójne z identyfikacją wizualna marki. Stosuj duże, proste i czytelne kroje. Tekst powinien być widoczny z odległości (min 5-10cm wysokości liter na każdy metr odległości widza).
  • Wykorzystaj wysokiej jakości grafikę – Używaj obrazów o wysokiej rozdzielczości. Unikaj zbyt wielu szczegółów – grafika powinna być prosta i wyrazista. Dodaj logotyp, hasło.

Projektując baner zewnętrzny, pamiętaj, że jego głównym celem jest szybkie przyciągnięcie uwagi i przekazanie jasnej informacji w krótkim czasie. Im prostszy i bardziej widoczny, tym skuteczniejszy szczególnie w przestrzeni, w której znajduje się dużo innych nośników reklamowych.

Druk na banerze i wykończenie

Po dobrze zaprojektowanym banerze i odpowiednim przygotowaniu pliku do druku czas na jego wydruk. Druk na banerze wykonuje się w drukarni wielkoformatowej techniką druku ekosolwentową lub UV utwardzoną lampami. Wydruki są odporne na działanie czynników zewnętrznych (typu: słońce, deszcz, różnice temperatur). Maksymalna szerokość wydruku w jednym w jednym odcinku to 500cm, większe powierzchnie łączy się poprzez zgrzew. W każdym banerze należy wykończyć jego krawędzie poprzez wzmacniający zgrzew oraz oczkowanie umożliwiające szybki montaż. W zależności od systemu montażu krawędź można zgrzać w tunel celem ciągnięcia linki stalowej.

Sposoby montażu banera zewnętrznego

Montaż banera reklamowego na zewnątrz wymaga odpowiedniego przygotowania i użycia właściwych narzędzi, aby zapewnić stabilność, trwałość i bezpieczeństwo. Wśród elementów montażowych przydatne będą linki elastyczne (gumowe ekspandery pozwalają na napięcie banera i amortyzują podmuchy wiatru), opaski kablowe (trytytki), śruby lub wkręty (do mocowania na ścianach lub innych twardych powierzchniach)

Przykładowe miejsca montażowe

Banery o niedużych rozmiarach śmiało można montować samodzielnie, jednak te większe często wymagają doświadczenia ale również odpowiedniego sprzętu niekiedy również wynajęcia podnośnika koszowego.

  • Montaż na ogrodzeniu lub siatce
    1. Przyłóż baner do ogrodzenia.
    2. Przełóż linki, ekspandery lub opaski kablowe przez oczka i siatkę.
    3. Naciągnij równomiernie baner, zaczynając od narożników, aby uniknąć fałd i zagnieceń.
    4. Dokręć mocowania wzdłuż krawędzi banera.
  • Montaż na ścianie
    1. Wkręć haki lub śruby w ścianę w miejscach odpowiadających oczkom banera.
    2. Zamocuj baner za pomocą linek, ekspanderów lub opasek kablowych.
    3. Upewnij się, że baner jest równo napięty i przylega do ściany.
  • Montaż na słupach lub konstrukcjach wolnostojących
    1. Przymocuj baner do słupów za pomocą linek, opasek kablowych lub ekspanderów.
    2. Naciągnij baner równomiernie na całej powierzchni, aby uniknąć fałdowania.
    3. W przypadku większych konstrukcji użyj stelaży, aby zapewnić stabilność.
  • Montaż na ramie reklamowej
    1. Rozłóż ramę i zamocuj baner na stelażu, korzystając z ekspanderów lub linek.
    2. Naciągnij baner równomiernie, zaczynając od narożników.
    3. Upewnij się, że baner jest prawidłowo napięty na całej powierzchni.

Stosując się do tych wskazówek, Twój baner będzie bezpiecznie zamontowany, widoczny i odporny na warunki atmosferyczne.

Nasi klienci